maandag 29 oktober 2012

Nog meer ( detail) voorbeelden van onze voelschorten

Aangezien ik overspoeld blijf met mails en vragen over mijn voelschorten...
volgt er nog wat beeldmateriaal en antwoorden op vele vragen.
Ik krijg heel wat materiaal van gulle schenkers zoals bijvoorbeeld een boodschappentasje in de vorm van een aardbei.
Dat voorwerp maak ik dan vast met een knopen elastiek ( te koop bij hema of veritas) op mijn schorten.
Of een ( scub) washandje in de vorm van een eendje of varkentje... waar ik dan enkele kattebelletjes aan vastnaai zodat het rinkelt.
Heel wat van het materiaal is te koop in winkels zoals wibra, zeeman , casa (scub washandjes en boodschappentasjes) en de kleine kattebelletjes ( hema 1,75 euro voor een heel zakje). De grote kattebelletjes zijn te koop bij de crea winkel zoals bijvoorbeeld Pipoos.
Maar je kan ook ( heel goedkoop) materiaal vinden bij de kringloopwinkel waar ik vaak “oude” kindermobiles koop en deze helemaal uit elkaar haal zodat ik de afzonderlijke stukken op mijn schorten kan naaien.
Ze verkopen daar ook “ voor een appel en ei” knuffeldoekjes, zachte poppetjes,... echt eens de moeite om daar te gaan kijken!
Bij wibra verkopen ze ook douchesponzen ( 3 stuks voor 1 euro) die perfect op een schort kunnen genaaid worden omdat ze een koordje hebben.
Anderzijds kan je daar ook voor heel weinig geld een pak schuur sponsjes kopen die je kan gebruiken op een voelschort en wie heeft er geen knopen thuis liggen?
Maar ik maak ook veel materiaal zelf ( omdat ik het leuk vind en je je creativiteit helemaal kan uitleven ; ))
Zo kan je gebruik maken van nopjesfolie waar je een lapje stof omheen naait en vastzet op de schort. Dit geeft een “knispert” geluid en is zo goed als gratis.
Ook maak ik uit vilt zelf bloemetjes, uiltjes of andere figuren die makkelijk integreerbaar zijn en waar je leuke creaties mee kan maken.
Zo kan je uit rode en groene vilt een aardbei maken en er kleine knoopjes op vastnaaien ( geeft een heel leuk resultaat).
Vilt is te koop in winkels zoals veritas en andere crea winkels.
Ik maak ook vaak gebruik van “ oude “ritsen. Heel veel dementerenden vinden het open – en dichtritsen heel fijn!
Vaak heb je thuis op zolder of in de kelder heel wat bruikbaar materiaal liggen waarvan je niet zou vermoeden dat het nog kan dienen ; )
Bij het creëren van een voelschort /voeldeken gaat het vooral over je eigen creativiteit...
Wanneer je een persoonlijke schort wil maken , teken dan eerst een ontwerp op papier... dat maakt het werken aan een schort makkelijker.
Op google afbeeldingen vind je vaak heel wat leuke ontwerpen die je kan namaken met stof ( kijk daar zeker ook eens ).
En wees gerust, een dementerende kijkt niet of je alles wel recht en symmetrisch hebt geknipt.....; )))) het is het resultaat dat telt! 

nopjesfolie omwikkeld met stof

boodschappentasje en scubhandschoen
scubwashandje waar belletjes aan vastgenaaid zijn

een noppen popje (zie knopen elastiek)





                                                          

Geen opmerkingen:

Een reactie posten