zondag 28 oktober 2012

De weg van de voelschorten

Deze week kreeg ik bezoek van een lezeres van libelle die mijn oproep had gelezen om mee voelschorten te maken.
Deze lieve dame kwam haar creaties overhandigen en die waren prachtig!
Ze had verschillende voelschorten gemaakt waaronder ééntje met een pelsen konijntje op.
Deze schort was voor ons Cecile, een bedlegerige dame van 102 jaar. De eerste aanblik met haar schort was "liefde op het eerste zicht". Cecile, liet haar schort niet meer los, ze aaide het konijntje en voelde en frutselde erop los. De lieve schenkster kreeg een stralende glimlach als bedankje van Cecile.
Ook de voelschort met een grote wollen paddenstoel op viel enorm in de smaak bij onze Donny, een man van 89 jaar. Hij straalde bij het voelen en frutselen, zo mooi om te zien.
Ons Frie, nog een erg mondige dame, liep zeer onrustig rond, ze had het moeilijk en sleepte een groot verdriet met zich mee.
 Toen we haar een ( zelfgebreide) schort met knoopjes en sleutelhangers op omdeden werd ze op slag rustiger en vergat ze haar verdriet. Haar handen zochten onmiddellijk het materiaal en ze voelde en straalde. "Mooi hé" riep ze uit.
Ze was zo trots op haar schort dat ze hem aan iedereen showde. Kijken mochten ze allemaal maar aankomen niet. Ze hield haar handen strak om de schort " dat is van mij"bleef ze zeggen en ze danste in het rond ; ))) Geweldig !
Chris, de schenkster van deze prachtige schorten, stond zelf aan de grond genageld.
"Nadia" zei ze " het is echt waar , je mensen beginnen onmiddellijk te voelen en te frutselen" wanneer je hen een voelschort aandoet. Een mooier compliment had ze me niet kunnen geven!
Ja, het is inderdaad echt waar! En ik ben blij dat "buitenstaanders" dit met eigen ogen kunnen aanschouwen.
Ik weet dat zij "mijn project" verder zullen uitdragen want soms moet je met eigen ogen kunnen zien wat het effect van iets is alvorens je het gelooft!
Ik weet ook dat mijn blog gevolgd wordt ver buiten de landsgrenzen heen en dat doet me veel plezier!
Hoe meer mensen er mijn project leren kennen hoe meer dementerenden geholpen kunnen worden en daar doe ik het voor, elke dag opnieuw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten