maandag 22 oktober 2012

Een fantastisch team

Bij deze wil ik al mijn collega's eens "in de bloemetjes" zetten want zij verdienen dit!
Vorige week vrijdag kreeg een van onze bewoonsters " ons Mia" een beroerte.
Zij werd afgevoerd naar het ziekenhuis en het gaat spijtig genoeg niet goed met haar.
Ze is halfzijdig verlamd en krijgt kunstmatige voeding omdat ze niet meer kan slikken : (
Ons Mia is een dame van 88 jaar en heeft spijtig genoeg geen familie meer.
Mijn team heeft spontaan een beurtrol opgesteld zodat ze elke dag bezoek krijgt!
Ieder teamlid doet dit na zijn uren of op haar vrije dag. En iedere dag krijgt ze een kleine attentie, een bloemetje, een leuk kaartje, een knuffel,... en hoe ziek ze ook is ze is oprecht dankbaar en gelukkig als ze één van ons ziet!
Voor Mia betekent dit een wereld van verschil, dementerenden hebben het sowieso al zeer moeilijk met een andere omgeving en in haar toestand is dit nog extra beangstigend.
 Geen vertrouwde gezichten, een andere kamer, weinig individuele tijd, veel medische apparatuur,...
Ik vind het dan ook SUPER en geweldig dat alle teamleden dit voor haar willen doen. Dit gebaar zegt meer dan duizend woorden...
Daar gaat het toch om in het leven... een warme glimlach, een tedere knuffel, iemand die er voor je is en je steunt...
Daarom vind ik dat al mijn collega's een dikke pluim verdienen, hun onbaatzuchtig gebaar maakt van elk van hen een liefdevol  en warm mens. 
Mocht ik ooit dement worden dan wens ik me ook zo een team van hulpverleners toe. Hulpverleners die het hart op de juiste plaats hebben en die oprecht begaan zijn met hun bewoners.
Mocht ik de libelle titel " vrouw van het jaar" winnen dan draag ik mijn overwinning op aan mijn lieve collega's want zonder hen zou ik nooit kunnen verwezenlijken wat ik nu elke dag kan!
Het is geweldig om deel uit te maken van zo een groep hulpverleners!!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten