dinsdag 16 oktober 2012

Iedereen beroemd

Vandaag is TV één komen filmen bij ons op de afdeling voor het programma "iedereen beroemd".
Ze kwamen een portret maken over mij, mijn bewoners en onze voelschorten!
Het was eigenlijk een fantastische ervaring voor onze mensen. 
Dit maak je uiteraard niet elke dag mee, een grote en professionele camera die alles registreert, een geluidsman en een regisseuse. 
Het gebeurde dat het eerste "shot" niet echt goed was en dan moesten bepaalde handelingen en uitspraken overnieuw gedaan worden.
Dat was buiten onze bewoners gerekend ; )
 Ons Wis is een dame van 92 jaar die me helpt om de knopen aan de schorten te naaien.
Ze is een dame die niet op haar mondje is gevallen en dat heeft de camera ploeg mogen ervaren ; )
Ze liet zich eerst en vooral al uit over de fysieke verschijning van de twee camera mannen.
" zeg", zei ze tegen de regisseuse " had jij nu niets knapper in de aanbieding dan deze twee oude mannen".
Onmiddellijk was de sfeer gezet, iedereen in een deuk van het lachen natuurlijk, ik waarschijnlijk nog het meest!
Straf hé, een madam van 92 die "oog" heeft voor mannelijk schoon en blijkbaar vielen de mannen niet echt in de smaak. Ze had graag wat jonger gehad ; )
Ons Wis is een geweldige dame, vol vuur en temperament. Ik denk dikwijls bij mezelf , als ik ooit zo oud mag worden dan word ik naar alle waarschijnlijkheid een tweede Wis.
 Ze deed op haar manier de uitleg over het belang van onze voelschorten en ze deed dit op een hartverwarmende en super mooie manier.
Ze is ongelooflijk begaan met het lot van minder bedeelde bewoners en beseft maar al te goed wat haar mogelijk nog te wachten staat.
En, het mooie aan ons Wis is dat ze ongelooflijk optimistisch is en in heel wat zaken de humor ervan kan inzien.
Zulke bewoners zijn een godsgeschenk! Ook al schelen we om en bij de 50 jaar , wij hebben een ongelooflijk warme en leuke relatie met elkaar.
Ons Wis is een warme en lieve vrouw die het hart op de tong draagt! Ik hou van zulke mensen ( ik ben zelf zo). Ik ben absoluut geen gelovig mens maar vraag elke dag aan " God" om haar nog wat jaren te schenken.
Jullie moeten morgen zelf maar eens kijken omstreeks 19u40 op tv één ( net na het journaal) en ik hoop dat jullie net zoveel van ons Wis gaan houden als ikzelf!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten