vrijdag 7 december 2012

Poezenschorten

Dankzij mijn artikel en oproep in libelle ben ik in contact gekomen met een hele lieve dame, ons Chrisje.
Zij was super enthousiast en wilde mij graag helpen met het maken van voelschorten.
Ze werkt zelf voltijds in de thuiszorg en maakt deze schorten bij haar thuis in haar vrije tijd.
En deze namiddag kwam zij door weer en wind om mij haar prachtige creaties te overhandigen ; )
Ze had een aantal fantastische voelschorten gemaakt voor onze bewoners.
De geweldige "poezenschorten" werden door onze bewoners op groot enthousiame onthaald.
Onze mensen werden er enerzijds enorm door vertederd. Sommige van onze bewoners werden er zowaar emotioneel van, een geweldig mooi en pakkend moment!
En anderzijds stimuleerde "de poezenschorten" hen enorm tot het aaien en aanraken van de "poes". Wat de bedoeling is van een voelschort!
Chrisje was zelf aangenaam verrast door de geweldige reacties van onze mensen en ik ben er zeker van dit de mooiste "dank je wel" is die ze al ooit gekregen heeft ; )
Chrisje was zo "gegrepen" door de overweldigende reacties dat ze zei " ik ga er nog zo een aantal maken", " het is geweldig fijn dat ik dit kan doen voor jouw mensen"!
En zoals ik eerder al schreef, dieren en dementerenden hebben een speciale band! 
En... ik val misschien in herhaling, maar ik vind dit absoluut niet zo raar of gek.
Kijk maar eens naar kleine kinderen. Ook zij zijn enorm vertederd en oprecht geïnteresseerd in dieren. Op een bepaalde leeftijd worden kinderen aangeleerd dat ze "bang en wantrouwend" moeten zijn t.o.v dieren die ze niet kennen!
En... zo werkt dit ook bij onze mensen. Zij komen opnieuw in een stadia van ontwikkeling terecht dat zij die aangeleerde angst en het aangeleerd wantrouwen niet ( meer) hebben.
 En zij "gooien" zich terug in het onvoorwaardelijk accepteren van anderen 
( waaronder ook dieren).
En... dat onvoorwaardelijk openstellen voor anderen creëert hun eindeloze liefde voor datgene wat kwetsbaar en fragiel is...
Geniet even mee van de prachtige "poezenschorten"...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten