donderdag 13 december 2012

Een heel leuk kerstkado  ( met foto's van voelschorten)

Deze namiddag kreeg ik bezoek van een dame van een hobbyclubje uit Bornem.
De hobbyclub had voor ons zes prachtige voelschorten gemaakt.
En dat deze dames zeer creatief zijn, wees daar maar zeker van!
Over de schorten was echt nagedacht en ze combineerden verschillende materialen zodat alle zintuigen geprikkeld worden.
Zachte wollen stof gecombineerd met een poppetje, knoopjes ,haarlintjes, knisperpapier,...
Daarnaast maakten ze gebruik van opvallende kleuren wat een enorm pluspunt is!
De dames bezorgden me ook nog een uitstekend idee, namelijk... een schort waarop een zakje voorzien is! 
Heel wat van onze mensen hebben graag een zakdoek binnen handbereik en het zakje op de schort biedt daar een uitstekend alternatief voor.
Zo kunnen de bewoners hun zakdoekje netjes opbergen in hun schort, een fantastisch idee!
Je ziet, zelfs ik leer nog elke dag bij... ; )
De schorten hadden allemaal als basis een badhanddoek, maar wat zo leuk is de linten kregen  allemaal een leuk bloemetjesmotief ( waar onze dames heel gek op zijn).
Enkele reacties van bewoners:
" maar dat is schoon ,  zo eentje zou ik heel graag hebben" . 
"oh zuster, daar ga ik nooit op morsen ze , dat zou zonde zijn" ; )
En niet alleen mijn bewoners vinden de schorten geweldig maar ook mijn collega's en de familieleden,... 
En het gekke is dat zij bij het ontstaan van de voelschorten allemaal nogal sceptisch reageerden,...
Ze stelden zich de kritische vraag of zo een schort niet te "kinderlijk" was voor onze bewoners.
Tot ze met zijn allen het effect van de schorten begonnen op te merken...
De voelschorten bieden onze bewoners heel wat zintuiglijke prikkels, waar ze echt nood aan hebben! En de sceptici van weleer zijn nu de grootste voorstanders van deze methodiek!
En de zes schorten hebben al allemaal een eigenaar gekregen.
En een van die eigenaars zei met de tranen in haar ogen " dat is het mooiste kerstkado dat ik ooit gekregen heb" ; )
Zalig toch...
het zakje op de schort ; )

bomen met kraaltjes
een vissen schort gemaakt uit "parachutestof"
het "zakje"
een schort met scub washandje

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten