vrijdag 21 december 2012

Ons kerstfeest

Gisteren was het ons kerstfeest in Joostens.
Al onze bewoners waren tot in de puntjes uitgedost.
De dames waren allemaal netjes gekleed en opgemaakt en de heren droegen zelfs een das... tja, het is maar eenmaal kerst per jaar ; )
Van ' s morgens vroeg waren we met z'n allen bezig om tafels te schikken en te decoreren.... want vandaag was de hoogdag voor onze mensen.
En ook al betekent dat voor het personeel heel wat extra werk, ik merk dat ze dit allemaal met hart en ziel doen! Want ook al mijn collega's willen dat onze bewoners genieten van deze feestdag!
We verwelkomden onze bezoekers met kerstliedjes en een lekker aperitief.
Fantastisch, om al die blije en opgewekte gezichten te mogen zien!
Onze koks hadden een heus kerstmenu gemaakt dat bij iedereen in de smaak viel. Iedereen smulde van het vier gangen menu ...
Bij sommigen hing de slagroom tot achter hun oren... dus zal het zeker gesmaakt hebben ; )
Onze muzikanten zorgden voor de nodige ambiance en sfeer, er werd luidop meegezongen en gedanst... echt geweldig!
Ook het bezoek van de kerstman was vandaag een hoogtepunt... hij deelde cadeautjes uit en zorgde voor de vrolijke noot...
En elke keer sta ik ervan te kijken hoe gelukkig onze mensen zijn met iets kleins.
Daar kunnen we met z'n allen nog veel van leren denk ik dan.
En... hoe hard ik ook werkte vandaag... het was me een waar genoegen om dit te mogen doen! Ik denk niet dat er iemand meer voldoening uit zijn werk kan halen als ik vandaag gedaan heb.
Al die gelukzalige glimlachen geven me meer dan al het geld ter wereld! En dit meen ik uit het diepst van mijn hart!!!
Ook de lieve woorden die we krijgen van familieleden... een kaartje waarop staat dat wij SUPER hulpverleners zijn...dat familie zich gesteund en geborgen voelt bij ons... geeft een team vleugels!
Dit is waarom ik elke dag blijf gaan... dit is waar ik al mijn energie in stop... en het is het meer dan waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten