donderdag 13 december 2012

Kerstfeest in Joostens

Volgende week is het weer zover, het feest waar al onze bewoners al maanden naar uitkijken.
Het kerstfeest is voor velen onder hen echt een hoogdag, het feest van het jaar.
En ... ik ben al weken bezig met dit feest voor te bereiden! Want ook ik wil graag dat het een prachtig feest wordt.
Zo zijn de uitnodigingen al verstuurd naar alle familieleden...want de familie van onze bewoners wordt bij het feest betrokken.
Onze bewoners vinden het geweldig om samen kerst te vieren met hun geliefden!
Ook de tafel decoratie is zo goed als klaar, ik koos dit jaar om te werken met het thema “sneeuw”. Ik kocht verschillende grote halve isimo bollen die we bekleedden met wattenschijfjes ( vastgezet met een gekleurde kopspeld), een prachtig resultaat!
Ik maakte uit wit isoleermateriaal ( een soort mousse) grote engelen die aan het plafond zullen bungelen.
Daarnaast heb ik op één van mijn vele shopdagen enkele CD's op de kop kunnen tikken zoals “Christmas Crooners” met onder andere liedjes van Sinatra, Bing Crosby en Dean Martin,... dus qua sfeer zitten we ook goed.
En... ik heb mijn man zo gek gekregen dat hij voor kerstman komt spelen met een heus kerstmannenpak ; )))
En bij een kerstfeest horen voor mij cadeautjes! Ik heb maar een zeer klein budget maar dan moet een mens maar creatief zijn!
Zo ben ik volop bezig met het maken van juweeltjes uit fimo klei voor onze dames. Dat is een arbeidsintensief werk maar ik denk alvast aan alle blije gezichten en daar doe ik het toch voor!
( onze 25 vrouwelijke bewoners houden enorm veel van juwelen).
En haken en breien kan ik ook, dus maak ik voor alle 9 mannelijke bewoners een lekkere dikke sjaal.
De kerstman van dienst zal werk hebben.... ; ) ... en ik ook (nog).
En last but not least, heb ik een heus kerstkoor met muzikanten op de kop kunnen tikken ; )))
Gratis en voor niks, omdat ik met mijn enthousiasme mensen warm kan maken en hen kan overtuigen iets te doen voor hun demente medemens... als dat geen mooie kerstboodschap is ; )
Ik kan me nu al voorstellen hoe onze bewoners zullen genieten van al die leuke dingen ... en dat extra werk maakt het voor mij allemaal meer dan waard!
Ik kan al bijna niet meer wachten tot het zover is...
Collega's verklaren me voor gek... maar een geweldig kerstfeest ...dat zal het worden... voor minder wil ik zelfs niet gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten