donderdag 3 januari 2013

Driekoningen rondgang

Deze namiddag hielden we op Joostens een Driekoningen rondgang.
Op die manier willen we alle bewoners en personeelsleden een "gelukkig nieuwjaar" wensen.
Iedere afdeling ( en we hebben er acht) voorziet dan een hapje of een drankje om de "zangers" te bedanken.
Wij kozen er dit jaar voor om alle bezoekende bewoners een glaasje cava of wijn aan te bieden.
En... dat het een gezellige boel is, wees daar maar zeker van.
Het is niet alleen heel leuk maar het bevordert ook het contact met andere bewoners en personeelsleden.
En wanneer iedereen bij ons gepasseerd is bezoeken we de andere afdelingen.
En... dat is altijd erg leuk! We verkleden ons als koningen met zelfgemaakte kronen en een laken om ons lichaam gewikkeld.
Op iedere afdeling zingen we uit volle borst nieuwjaarsliedjes... en dan smullen we van allerlei lekkers...zelfgemaakte appelcake, warme chocomelk, een jeneverke,...
En... telkens ontmoet ik zelf bewoners waar ik onmiddellijk een "klik" mee heb!
Zo ontmoette ik deze namiddag een dame van een andere afdeling, Mieke... een pracht van een mens!
Mieke is serieus hardhorig en halfblind maar straalt zo een levensvreugde uit....ongelooflijk!
Ze greep onmiddellijk mijn hand vast en liet deze niet meer los...
En zo heb ik een uur samen met Mieke verstrengeld gezeten ... zij streelde mijn hand en ik de hare.
Ze vertelde honderduit over zichzelf en af en toe stopte ik een nootje of chipje in haar mond... en plezier dat ze er in had!
En... met haar converseren lukte nauwelijks maar de fysieke aanraking was voor haar meer dan genoeg. Ze genoot van mijn lichamelijke nabijheid en van ons warm menselijk contact!
Het kostte me moeite om Mieke "los te laten" en met mijn bewoners terug te keren naar onze eigen afdeling. 
Moest het gekund hebben ... ik had Mieke meegenomen!
Maar als ik dan al één voornemen maak voor het nieuwe jaar... dan is dat om Mieke af en toe te gaan bezoeken ... en nog vaak hand in hand met haar te zitten! Want ik genoot van haar aanwezigheid en zij van de mijne...
En... het fijne hiervan is... dat dit allemaal kan op Joostens!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten