zondag 13 januari 2013

Antwerpen, onze stad

Zoals ik jullie al eerder vertelde heb ik onder mijn bewoners heel wat geboren en getogen Antwerpenaars.
En het merendeel onder hen is momenteel zo snel achteruit gegaan en mobiel erg afhankelijk geworden dat een uitstap naar “ hun Antwerpen” spijtig genoeg onmogelijk is geworden.
Dus als zij niet meer naar Antwerpen geraken , dan breng ik Antwerpen naar hen is mijn motto ; )
En zo ging ik deze namiddag op stap naar Antwerpen stad... gewapend met mijn jongste dochter die een “amateur” fotografe is ; )
Zij heeft een jaar lang gespaard om een professioneel fototoestel te kunnen kopen... en ze vindt dit zelf fantastisch om te doen!
We hebben de barre koude doorstaan voor het goede doel ; )
We maakten foto's van het prachtig vernieuwde centraal station, de nieuw heraangelegde Keyserlei, de Meir, de grote markt met ons prachtig stadhuis, onze lieve- vrouwe kathedraal, het steen en het magnifiek zicht op onze Schelde...en ook de voor de Antwerpenaar bekende plaatsen zoals het Consience plein, de vrijdagmarkt, de Groenplaats, de vlaaikesgang,...
Het moest en zou een hommage worden aan onze prachtige stad!
En gelukkig beschik ik ook nog over een lieve man... die een expert is met de computer ; )
Hij maakte van de fotoreportage een geweldige “documentaire” voorzien van aangepaste “ Antwerpse” muziek en hij sprak met zijn geweldige stem allerhande weetjes over Antwerpen in.
Dus vanaf volgende week heb ik er een geweldige activiteit bij... een documentaire over Antwerpen met geweldige liedjes zoals... o, lieve vrouwe toren, de lichtjes van de schelde,... het verhaal van Brabo, Tijl uilenspiegel,...
Ik kan nu al niet meer wachten tot ik onze bewoners hun gezichten zie...
En ... ik ben er zeker van dat dit een enorm schot in de roos zal zijn!
En bij deze een tip aan eenieder die met dementerenden werkt... breng hun “cultureel erfgoed” in the picture!
Voor hen is het een groot deel van hun leven en geschiedenis...en dat is waar zij nu nog volop van kunnen genieten!
vlaaikensgang
de schelde
consience plein
centraal station Antwerpen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten