donderdag 8 november 2012

Spulletjes voor op de voelschorten

Woensdag is mijn vrije dag en dan doe ik mijn boodschappen en loop nog langs enkele winkels waar ze regelmatig leuke en goedkope spulletjes hebben voor op mijn voelschorten, dekens en kussens,...
En wanneer ik langs de rekken met materiaal loop komen de meest creatieve ideeën in mij naar boven ; )))
Zo ging ik vandaag langs bij Wibra, een goedkope winkel waar ze vaak leuke spullen verkopen.
Daar vond ik bijvoorbeeld “kattenspeelgoed” voor € 1, 99 per stuk. Geweldig materiaal om op een voelschort te naaien met knopenelastiek!
Het speelgoed bestaat uit een kattenhoofd met vier armen waarop allemaal kattebelletjes zijn vastgenaaid, geweldig!
Ik kan me nu al voorstellen hoe ik een nieuwe poezenschort in elkaar ga flansen.
En de pret was nog niet gedaan, bij Wibra verkopen ze ook heel wat baby spullen zoals tetra doeken. Deze doeken gebruik ik als basis voor een voelmat of een voelkussen. Het voordeel van deze doeken is dat ze kleurrijk zijn en een leuke print hebben voor heel weinig geld!
En ze hebben daar ook leuke schoteldoeken ( knalkleuren met een bolletjes print) deze kunnen evenzeer dienen als basis voor kleine voelkussentjes ; ))
Dus voor een kleine euro maak je een voelkusentje dat je kan opvullen met “oude en versleten (nylon)kousen”.
Die oude en/of kapotte (nylon) kousen kan je ook gebruiken om een figuur uit stof mee op te vullen!
Om nog niet te spreken over de decoratie mogelijkheden van heel wat leuke en zeer betaalbare spullen.
Zingende kersthonden, led lampjes in leuke figuurtjes ( want bij ons in de voorziening mag er niet gewerkt worden met echte kaarsen en theelichtjes wegens brandveiligheid!).
Kleine schattige kersenpittenkussentjes voor € 0,50 per stuk ( onze mensen houden daar enorm van).
Wanneer het echt berekoud wordt voelt zo een klein kersenpittenkussentje zalig in een handpalm of in een kous ; )))
Of wat dacht je van wollige kleurrijke kousen waar ik met plezier wat belletjes , bloemen en lintjes op naai zodat de gewone kousen veranderen in voelsokken ;)).
Hele mooie kunstbloemen waar ik binnenkort ( feestdagen) leuke tafelstukjes mee kan maken! En verkopen op de kerstmarkt.
En dan vergeet ik nog het heel aanbod van snoep... spekken, sinterklaassnoep, zuurstokken, drop en rozijntjes in een doosje.
En telkens ik thuiskom van een voormiddagje Wibra schiet ik gelijk in gang en
realiseer ik de leukste creaties die opkomen vanuit “creatieve ideeën” ontsproten tussen winkelrekken ; )))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten