zondag 4 november 2012

Materiaal inzamelen

Naar aanleiding van mijn artikel in libelle en de reportage “ iedereen beroemd”
kreeg ik heel wat mails van lieve mensen die me materiaal wilden schenken.
Vandaag heb ik mijn ronde gedaan om overal in Antwerpen materiaal te gaan ophalen ; )
En de buit is geweldig....
Ik ben thuis gekomen met 7 vuilniszakken vol waardevol materiaal.
Grote badhanddoeken, knopen, linten, knuffeldieren, sjaals, fleece dekentjes, juwelen, zakdoeken,... geweldig gewoon!
En al die lieve mensen waren zeer enthousiast over mijn project.
Ik weet nu al dat al dat materiaal een geweldig “ tweede leven” gaat krijgen bij onze bewoners!
Daarnaast krijg ik regelmatig een postpakket toegestuurd waar mensen zelf creatief aan de slag zijn gegaan met allerlei materiaal.
Zo kreeg ik vorige week een hele doos met lavendelzakjes toegestuurd.
De dame in kwestie had met lavendel uit eigen tuin kleine zakjes gemaakt die een heerlijke geur verspreiden. Die zakjes hangen nu op voelschorten en voelkussentjes en verspreiden bij ons op de afdeling een geweldig lekkere geur.
we wanen ons in het zuiden van Frankrijk ; )))
Ook de geurzin kan enorm geprikkeld worden en is van grote meerwaarde bij onze bewoners.
Zo trachten we met onze schorten zowel de tast-, geur- als hoorzin te prikkelen...
en dat lukt geweldig goed!
En de “feel good” show was nog niet voorbij... Ik kwam deze namiddag op Joostens aan ( om al het materiaal op te bergen) en tot mijn grote vreugde vond ik er drie voeldekens, gemaakt door een quiltgroepje!
De voeldekens zagen er prachtig uit... allemaal lapjes stof aan elkaar gestikt met heel veel leuk materiaal op.
Prachtige kralenkettingen, knisperende fleurige doekjes, schattige kleine knuffeldieren, ritsen, knopen,...
En bij de voeldekens zat er nog een heel lief briefje... “lieve Nadia en bewoners”,
dit hebben wij met liefde en plezier gemaakt voor jullie”, wij hopen dat jullie er heel veel plezier aan beleven”!
Beste anonieme quiltclub, uiteraard doen jullie ons daar een enorm plezier mee!
Onze bedlegerige bewoners hebben de toffe dekens al in beslag genomen... en wees maar zeker dat ze er heel veel plezier en voelgenot aan beleven!!!
En als ik dit alles overdenk, dan denk ik bij mezelf... we zijn misschien maar een klein landje... waar niet alles peis en vree is ... maar we zijn een land waar solidariteit hoog in het vaandel wordt gedragen en daar ben ik fier op!
Dus een super dank je wel aan alle lieve mensen, die het hart op de juiste plaats hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten