maandag 5 november 2012

Op bezoek bij toekomstige hulpverleners

 Enige tijd geleden kreeg ik een hele lieve mail van Sarah, een studente7de jaar bejaardenzorg .
Bij haar op school hadden ze mijn artikel in libelle gelezen en zij waren dol enthousiast om zich mee in te zetten voor ons project.
De klas van Sarah ging spulletjes kopen in de winkel, zij lanceerde bij haar in het dorp een oproep om materiaal in te zamelen,...
En de klas begon met het creëren van voelschorten, voelkussens en voelsokken.
Ze stuurde me foto's van hun creaties en ze nodigden me uit om eens langs te komen om van gedachten te wisselen.
Dus ging ik vandaag naar Temse...met een deel van onze voelschorten en materiaal zodat ze in "levende lijve" onze creaties konden zien.
En de ontmoeting met deze lieve meiden en hun juf was super!
Hun creaties waren gewoonweg fantastisch mooi! Ze werken in thema's aan de voelschorten zoals herfst, zomer, winter en lente...
Ik zag dat ze heel wat (vrije) tijd en energie in hun handwerk staken en alles wat ze deden kwam recht uit hun hart!!! Geweldig om te zien!
We wisselden ideeën uit, spraken over het omgaan met dementerenden ( wat heel moeilijk kan zijn). Zij vertelden over hun stage ervaringen en ik vertelde hen over hoe het er bij ons op de afdeling en in Joostens aan toe gaat.
Hun enthousiasme was oprecht en eerlijk... ze komen binnenkort eens bij mij kijken en zowel zij als ik kijken daar al heel erg naar uit.
Ik vind het fantastisch dat "toekomstige hulpverleners" geïnspireerd raken door een eenvoudig maar succesvol concept en ik hoop dat zij "mijn"project verder blijven uitdragen en op hun beurt andere hulpverleners en familieleden motiveren en inspireren om het verschil te maken bij dementerenden!
Want wees maar zeker dat je het verschil kan maken !
Dus bij deze... lieve meiden van 7TB2 en juf Sofie bedankt voor jullie inzet en vooral bedankt voor jullie warme en  prachtige grondhouding...heel wat "echte" hulpverleners kunnen nog veel van jullie leren!
Tot binnenkort in Joostens!


  


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten