zondag 25 november 2012

Een voelbeer

Vorige week kwam een lieve dame me verschillende zakken met beren brengen.
Ze dacht dat deze wel een “nieuwe” thuis zouden kunnen krijgen in Joostens.
De kleine knuffeltjes kan ik sowieso gebruiken om op de schorten en dekens te integreren, ik vroeg me alleen af wat te doen met de grotere knuffels.
En... na enkele nachtjes slapen, sluipen er ideeën binnen ; )))
De textuur van die grote knuffels is alvast geweldig, het zachte, donzige materiaal heeft een hoge aaibaarheidsfactor wat onze mensen alvast super vinden.
Dus...probeerde ik iets...
Ik naaide allerhande voelmateriaal vast op een grote knuffelbeer , je zou kunnen zeggen dat de beer serieus gepimpt werd ; )))
De beer kreeg een stoffen rokje met felgekleurde stippen en het rokje kreeg ook nog een zakje waar lavendel in werd gestopt en dichtgenaaid.
Ik maakte een bontgekleurde kralenketting en deed deze rond de nek van de beer.
Aan zijn oren maakte ik kattebelletjes vast.... en aan zijn pootjes kreeg hij lapjes van knisperpapier ( met knopenelastiek).
Het voordeel is dat al het materiaal er terug af kan als de beer gewassen moet worden ; )))
Want dat hij af en toe in bad zal moeten is een feit. Één van onze dames, ons Mariette , is helemaal weg van de beer.
Hij mag in het bakje van haar rollator zitten en ze maakt serieuze wandelingen met hem.
En met de koffiepauze deelt ze steevast haar dessert met hem ; )))
Het is geweldig om te zien hoe Mariette voor de beer zorgt, waar je Mariette ziet , zie je beer!
En ze vindt het geweldig dat hij er zo vrolijk uitziet en dat hij tegen haar praat ( het rinkelen van de belletjes is voor haar praten).
Ze knuffelt hem een ganse dag en zegt tegen iedereen die het wil horen dat hij de mooiste, liefste is van de hele wereld!
Dus ben ik verder aan de slag gegaan met de andere knuffelberen... ze zien er allemaal anders uit... en dat is de bedoeling... zo past iedere beer wel bij één van mijn bewoners!
En dus hebben we vanaf heden niet alleen voelschorten, voeldekens, voelmatten, voelarmbanden... maar ook voelberen!

Kijk maar even mee naar het filmpje van een sociale robot beer.
Mijn beren zijn misschien geen robots maar ze doen hun werk ook prima

 

1 opmerking:

  1. Hoi, Ik ben viviane en mijn mama is dement aan het worden : Fase 3. Papa heeft parkingson. Ze gaan binnenkort naar een rusthuis omdat het thuis niet meer haalbaar is. Ik had al gelezen over je voelschort en heb besloten om er enkele te maken. Erg leuk en interessant zijn ook de dekentjes en de beer. Fantastisch en wat je allemaal kan maken. Bedankt voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen