zaterdag 17 november 2012

Libelle vrouw van het jaar

Vandaag was de dag... in de Nekkerhal in Mechelen werd de " libelle vrouw van het jaar" gekozen.
Samen met negen andere "sterke vrouwen met een missie" streed ik om de felbegeerde titel ; ))
Iedere laureate kreeg vijf minuten spreektijd om haar project voor te stellen aan een groot publiek.
Ik voelde me als een vis in het water, van plankenkoorts was absoluut geen sprake!
Ik grijp al deze momenten aan om onze dementerenden en hun problematiek in de " spotlights" te zetten.
Als ik ook maar één tiende van mijn enthousiasme en motivatie kan overbrengen op anderen dan is mijn doel geslaagd ; ))
En, gelukkig pikte het publiek en Minister Ingrid Lieten dit op!
Ik ben dan geen "libelle vrouw van het jaar" geworden maar treur daar ook absoluut niet om!
Ik had een hartverwarmend gesprek met onze Minister en zij was één en al oor voor mijn project. Ze beloofde om de problematiek van dementie verder uit te dragen in de federale regering...en dankte me voor mijn inzet en enthousiasme. Best een fijne dame, die Ingrid Lieten.
En daarnaast legde ik nog enkele fijne en belangrijke contacten met andere kandidates. 
Zo leerde ik een laureate kennen die een vakantiehuis opende voor families met een zwaar gehandicapt kind. Ook zij was super enthousiast over mijn voelschorten en voeldekens en onze beide projecten kennen heel wat raakvlakken.
Ik zou haar kunnen ondersteunen op het vlak van zintuiglijke prikkeling en zij mij op vlak van vakantiebesteding.
Naar mijn gevoel kan daar een fijne samenwerking uit voortvloeien...
En misschien kan ik er ook voor pleiten om gezinnen die een dementerend familielid thuis opvangen ook eens op vakantie mogen komen. Ook zij hebben recht op een rustpauze in hun zorg!

Geweldig toch dat vrouwen op zo'n mooie manier kunnen samenwerken en elkaar steunen!
Moesten er meer vrouwen een voortrekkersrol spelen in onze samenleving , dan zou die er beslist anders uitzien! 
Yes, we can!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten